tisdag 5 juni 2012

Vill du hyra stuga på Gotland?


Gotland är en fantastisk ö! På somrarna vallfärdar människor hit från hela Sverige och även andra delar av världen. Många som kommer hit vill hyra stuga här, men det kan vara svårt att hitta en stuga som är både billig och fräsch. Många gotlänningar hyr ut lägenheter i sina garage eller stugor och gästhus på sina gårdar. Det kan vara bra alternativ, men många gånger visar det sig att stugan man hyrt inte alls är lika fräscht som den såg ut att vara på bilder som man kanske har fått skickade till sig över nätet. Här ska jag försöka hjälpa dig som funderar på att hyra en stuga på Gotland att hitta rätt i den djungel som stuguthyrningsbranschen på Gotland är. Jag vill att alla som vill hyra en stuga på Gotland ska kunna hitta ett alternativ som är rätt i pris och kvalitet. 

Många som funderar på att hyra stuga på gotland ringer någon gotlänning de känner och hoppas på att få napp på en billig och bra stuga. Det kan jag säga direkt att det är lönlöst. Många gotlänningar har stugor, men ingen vill hyra ut den till någon de känner för en billig penning. Alla vill mjölka turisterna på så mycket pengar som möjligt – så bespara dig själv och din gotländska kompis ett jobbigt samtal och strunta i att ringa. Försök hitta en stuga att hyra själv istället.

Jag kommer snart att lägga upp fler tips på hur du kan hitta en stuga att hyra på Gotland och fortsätta att posta successivt. Men om du vill hitta en stuga att hyra nu snabbt kan du kolla på Blocket (det finns också många andra sidor på nätet där man kan hitta stugor som hyrs ut på Gotland, men det kommer jag till i senare inlägg).  Då ska jag också försöka berätta lite om alla fantastiska saker man kan se på den här ön, när man väl hittat en stuga att hyra och har tagit sig hit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar